Hoeveel kcal zit er in mijn soep?

Ik zou graag willen aankomen en daarvoor moet ik de calorieën die ik eet bijhouden. Er staat op de verpakking zelf dat de inhoud 70 gram is. Per 100 gram is het 225 kcal. En per portie is het 371 kcal. Dus... Wat is nou het echte aantal kcal die ik binnen krijg dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Per portie 371 kcal. Dus als het van die aanmaakzakjes zijn. En je gooit 1 zakje in een kom, dan maakt het niet zoveel uit hoeveel water je er in gooit, het is en blijft 371 kcal. Je stelt dat het per 100 gram is, maar ik weet haast zeker dat je je vergist. Zulke waardes worden vaak per 100 ml berekend. Een portie zal op 165 ml berekend zijn. 100 ml= 225 kcal 165 ml= 371 kcal (en dat is dus gelijk aan een zakje of portie) ==== Hier een vergelijkbaar product: https://www.cupasoup.nl/product/91 === Na nog wat vergelijken en denken neem ik aan dat het 371kJ is en dus ~88kcal per portie. De genoemde 70 gram inhoud is droge stof, waarschijnlijk meerdere zakje in een doosje. De 100 gram/100ml is aangemaakte soep.

Toegevoegd op 16 oktober 2019 10:28: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100