Kan ik deze ananas nog eten?

Ik heb met regelmaat spontaan trek in ananas. De laatste keer is al enige tijd geleden, maar nu is de trek ineens terg gekeerd!
Ik heb een ananasplant staan en ik ben benieuwd of ik deze nog kan eten, hij ziet er namelijk erg lekker uit..!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K
crispy
4 jaar geleden
Ik weet niet welk gedeelte jij er lekker uit vindt zien, maar ik denk dat het een verschrompeld ananasje is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Goedemorgen Crispy, mij is verteld dat als je zelf ananassen kweekt dat je ze eerst mooi bruin moet laten worden voordat ze überhaupt eetbaar zijn.
Ik denk daarom dat hij nu nog goed is omdat ik de kleur mooi vind.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Eet de ananas lekker op!
Schrijf er vervolgens een boek over, want creatief in jouw denken ben je!
Zal vast een spannend verhaal worden.
Als jij de ananas eet, koop ik jouw boek en zal het met veel plezier lezen.
Geniet van de ananas, het schrijfproces, want jouw creatieve geest wordt dan ook gevoed.
Groetjes ;))))

Antwoorden (1)

Deze ananasplant is speciaal geteelt als sierplant en het is een soort van de Bromelia. De kleine vrucht is dus niet echt voor consumptie bestemd, maar is onder omstandigheden best eetbaar. Daarvoor moet de vrucht echter wel oranje kleuren en ook lekker gaan ruiken. Je kunt hem dan proeven, maar hij zal lang zo lekker en sappig niet zijn als een rijpe grote ananas, die niet om zijn sierwaarde gekweekt is.
Zelf zou ik het zonde vinden van de plant als de vrucht eruit is gehaald....ze verliest haar sierwaarde en na de bloei of de verwijdering van de vrucht, sterft hij langzaam af.
Er zullen zich vaak jonge plantjes aan de voet hebben gevormd en die zou je kunnen oppotten om een nieuwe plant op te kweken...dit zal echter een lange tijd duren voor er weer een vrucht ontwikkelt als de plant volwassen is.
amc
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik geef je een plus voor alles verwijderd wordt?
Waarom: Je antwoord is goed, je hebt er tijd in gestoken en als alles verwijderd wordt, heb je niks meer.
Groet!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+Nog een, idem.