Kan ik deze ananas nog eten?

Ik heb met regelmaat spontaan trek in ananas. De laatste keer is al enige tijd geleden, maar nu is de trek ineens terg gekeerd!
Ik heb een ananasplant staan en ik ben benieuwd of ik deze nog kan eten, hij ziet er namelijk erg lekker uit..!

Weet jij het antwoord?

/2500

Deze ananasplant is speciaal geteelt als sierplant en het is een soort van de Bromelia. De kleine vrucht is dus niet echt voor consumptie bestemd, maar is onder omstandigheden best eetbaar. Daarvoor moet de vrucht echter wel oranje kleuren en ook lekker gaan ruiken. Je kunt hem dan proeven, maar hij zal lang zo lekker en sappig niet zijn als een rijpe grote ananas, die niet om zijn sierwaarde gekweekt is. Zelf zou ik het zonde vinden van de plant als de vrucht eruit is gehaald....ze verliest haar sierwaarde en na de bloei of de verwijdering van de vrucht, sterft hij langzaam af. Er zullen zich vaak jonge plantjes aan de voet hebben gevormd en die zou je kunnen oppotten om een nieuwe plant op te kweken...dit zal echter een lange tijd duren voor er weer een vrucht ontwikkelt als de plant volwassen is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100