Waarom stinkt een vaatwasser soms zo erg?

Mijn vaatwasser was nog niet stuk, maar omdat hij zo vaak stonk wilde ik er vanaf zijn en heb ik een nieuwe gekocht. Een natte hondenlucht omschreef iemand deze lucht.
Echter, de nieuwe vaatwasser stonk de derde dag/derde was ook.

Heeft iemand inmiddels een goede oplossing gevonden of reden waarom het soms zo stinkt? Ik kan me jaren geleden niet heugen dat dit ooit voorkwam. Nu hoor ik het regelmatig.

Zou het aan het water liggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn wasmachine had soortgelijke problemen. De monteur vertelde maandelijks met heetste programma met soda leeg te draaien. Het behoud van de machine. Vreemd genoeg geldt precies hetzelfde voor vaatwassers. Regelmatig met soda er in een hete afwas draaien en vooral niet vergeten na elke was dan ook Niet Het Deurtje Dicht Doen! dit moet echt open staan om te kunnen drogen. Soda ontvet alles en neemt ook de viezigheid in de afvoer mee. Soda opgelost in kokend water kan ook, even wachten en vervolgens laten draaien op het heetste programma. -Dit werd dus aangeraden door mijn monteur. - Heel raar eigenlijk klantonvriendelijk dat de winkel waar jij de nieuwe vaatwasser kocht niet hielp om het probleem te onderzoeken, natuurlijk verdienen ze meer met een verkoop van een nieuwe; dat is zo. . Vettige resten of wasmiddelresten kunnen zich gaan afzetten in de vaatwasser. De binnenruimte, waterleidingen en filters raken daardoor vervet. Dit gaat stinken en de vaat en machine worden niet meer goed schoon. Vervetting ontstaat vooral als je vaak koude of korte programma's draait. Oplossing is regelmatig een volledig heet vaatwasprogramma. maar ook omdat vette resten of wasmiddelresten zich gaan vastzetten, alle onderdelen regelmatig schoonmaken zoals de filters en de sproeiarmen bv. Trouwens als je zelf de vaat eerst goed afspoelt voorkom je deze problemen een beetje, probeer maar uit. Alles moet schoon gemaakt en gehouden worden. Succes hoor!

Toegevoegd op 14 juli 2019 22:55: bron, tekst
Bronnen:
https://www.consumentenbond.nl/vaatwasser/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100