Dit komt doordat bananen veel vitamine B bevatten, deze vitamine een positief effect op nervositeit

Toegevoegd op 22-04-2009 11:05:25
Vitamine B6 (Pyridoxine)
Vitamine B6 is de voornaamste vitamine nodig voor het verwerken van aminozuren - de bouwstenen voor eiwitten en hormonen. Vitamine B6 helpt de aminozuren te ontleden en speelt ook een voorname rol bij de aanmaak van serotonine, melatonine en dopamine. Vitamine B6 werkt verder mee in de aanmaak van diverse neurotransmitters en is dus noodzakelijk voor een goede stemming en zenuwen. Is essentieel voor het zenuwstelsel en het immuunsysteem. Samen met vitamine B12 en foliumzuur, speelt vitamine B6 een grote rol in het metabolisme van homocysteine. Vitamine B6 kan een normale en regelmatige menstruatie bevorderen en helpen bij ongemakken voorafgaand aan de menstruatie.

Vitamine B6 komt in dierlijk voedsel onder anders voor in vis, vlees, kip en eieren. Vitamine B6 komt in plantaardig voedsel onder anders voor in aardappelen, graanproducten, bananen, noten, zemelen, biergist, zilvervliesrijst, sojabonen, avocado, melasse en zonnebloempitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb begrepen dat vitamine C goed helpt tegen zenuwachtigheid. En in bananen zit ook kalium, misschien dat dat je ook evenwichtiger maakt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze zo lekker zijn dat je de zenuwen vergeet, haha