Als je wil afvallen, maakt het uit wat je eet (gezond of niet) of tellen alleen de kcal?

Als je wilt afvallen is een tekort aan kcal dan voldoende of moet je je kcal echt gezond eten. Bv. Je eet gewone maaltijden en chips en chocolade enz maar dan aan 1600 kcal per dag val je dan nog steeds af of moet het echt 1600 kcal aan groente enz zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je wilt afvallen is het eerste waar je naar kijkt wat je precies eet. Dus ja het maakt zeker uit, want wat je niet moet eten is loze calorieën. Wat je juist nodig hebt is goed voedsel met bouwstoffen en dan in de goede hoeveelheden. Natuurlijk mag je af en toe iets lekkers dat is het punt niet. Het gaat om gezond eten , voldoende! en daardoor afvallen omdat je * goed en voldoende eet * goed en voldoende beweegt * snoep AF en TOE neemt als extra'tje Als je het zo doet hoef je niets aan calorieën te tellen, kan je gewoon leven. Trouwens - We weten je leeftijd niet - ben je in de groei?- Begin met anders te denken - niet lijnen/diëten maar gezond(er) leven en daardoor afvallen.

Ja, dat maakt uit. Het lijkt er op, dat grote hoeveelheden suiker/koolhydraten de aanmaak van insuline stimuleren, en dat insuline daarna stimuleert dat dei suiker/koolhydraten worden omgezet in vet en daarna opgeslagen. Vet en eiwit zorgen voor minder insuline, waardoor verbranding van vet en eiwit wordt gestimuleerd.

Uiteraard val je af als je dagelijks gewend bent 2500 kcal. te eten en je gaat dan 1600 kcal. eten. Het zal alleen niet snel gaan als je alleen vet en suikers zou nemen. Jouw opgeslagen vet zal grotendeels in stand blijven én je blijft constant trek in eten houden. Gezond eten bestaat ook niet alleen uit groenten.....het is slechts een onderdeel ervan. Als je je aan de 'schijf van vijf' houdt ; https://www.voedingscentrum.nl/nl/gezond-eten-met-de-schijf-van-vijf/wat-staat-er-in-de-vakken-van-de-schijf-van-vijf.aspx krijg je alle waardevolle voedingsstoffen binnen die jouw lichaam nodig heeft om gezond te blijven. Probeer dan ook steeds te variëren, want elke soort groenten/fruit bevat weer andere vit./ mineralen /vezels/eiwitten enz. Gezonde voedingsstoffen voorkomen dat je bepaalde ziektes krijgt, zoals suikerziekte of darmproblemen. Daarnaast blijf je door gezonde voeding makkelijker op een gezond gewicht. Niet alleen wát je eet is belangrijk. Ook wanneer je eet is belangrijk. Ontbijt in elk geval altijd. Eet zoveel mogelijk op vaste tijdstippen. Sla geen maaltijd over: neem ontbijt, lunch en avondeten. Eet 1 tot 4 keer per dag iets gezonds tussen de maaltijden door. Drink ook voldoende water en neem geen energiedrankjes of frisdranken. Dit is ook heel belangrijk al is het maar om je nieren schoon te houden (afvalstoffen afvoer) en de huid soepel te houden. Veel water drinken vult ook en een vol gevoel doet je ook niet zo snel naar een snelle snack grijpen. Zorg daarbij ook dat je voldoende beweegt, dit is echt essentieel als je wilt afvallen. Door bewegingsarmoede ontwikkel je daarbij ook nog eens problemen met je spieren en het leidt ook tot hart en vaatziekten en een slechte conditie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100