Is het slecht om 's avonds rond een uur of tien een appel te eten?

Ik heb meestal 's avonds rond een uur of tien nog 'trek' in iets. Om dan niet te gaan 'snaaien' neem ik dan wel eens een stuk fruit, meestal een appel. Omdat ik heb gehoord dat hier veel suikers in zitten vraag ik me af of dit wel verstandig is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
35.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het niet zo dat het sowieso slecht is om savonds nog wat te eten? vanwege je spijsvertering ofzo?

Het beste antwoord

Wat mij betreft een prima keuze om s`avonds een opkomend honger gevoel te onderdrukken met een appel.

Indien het met afvallen te maken mocht hebben: appels kun je redelijk onbeperkt eten. Alleen indien je dat echt buitensporig doet, kun je er wel buikpijn van krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 fijn om te weten, thanks!

Andere antwoorden (9)

Nee, waarom je poetst toch je tanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het eten van iets zuurs vlak voor het slapen is slecht als je direct daarna je tanden gaat poetsen

Toegevoegd na 1 minuut:
want het zuur van de appel maakt juist het glazuur zachter en dus kwetsbaarder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, om eerlijk te zijn, is het levensgevaarlijk...

Sneeuwitje deed dat ook altijd totdat ze in een stuk appel stikte en zo'n 100 jaar sliep voor ze wakker werd gekust door de prins..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet slecht.
Beter dan "snaaien", chips of andere vette dingen.

Die suikers, die poets je toch weg uit je tanden en mond voor je gaat slapen.

'Het is belangrijk niet meer dan zeven keer per dag te eten. Suikers worden in de mond omgezet in zuren. Samen met het zuur dat van nature in fruit zit, tast het glazuur van de tanden en kiezen aan. Eet je de hele dag door dan krijgt je gebit onvoldoende de tijd zich te herstellen. Hierdoor krijg je gaatjes.'

Dus gewoon goed je tanden poetsen na het eten van die appel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet juist niet je tanden poetsen na het eten van appel appel bevat zuur en als je je tanden poetst dan krijg je nog meer gaatjes.
Nee, mijn favoriete moment op fruit te eten is tegen een uur of 9 in de avond. Omdat ik daarna geen trek meer heb om te gaan snaaien is dit voor mij DE ideaalste tijd voor al dat heerlijke fruit. Ik wissel het veel af, maar neem wel altijd fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind persoonlijk dat je beter een appal kan pakken dan dat je iets gaat bakken of snoepen... let wel even op dat je wacht met tanden poetsen omdat de uur van een appel en tandpasta niet geweldig samengaan voor je gebit..
maar kwaad of echt dikker van worden denk ik toch echt niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, als je voor en na het appel eten je tanden niet poetst.
Want als je, je tanden poetst, dan verwijdert eigenlijke de bescherming van je tanden en appel is zuur dus, daarom is het niet goed om voor en na het appel eten je tanden te poetsen maar voor de rest maakt het niet uit wanneer je appel eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is niet erg hoor het maakt niet uit, dus eet maar gewoon het is gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, waarom zou het slecht zijn.!
Gewoon lekker je fruit eten!