Vallen knoflook(poeder) en/of ui(poeder) onder 'kruiden' of 'specerijen' op ingrediëntenlijsten?

Als er op een ingrediëntenlijst 'kruiden' en/of' 'specerijen' staat, vallen knoflook(poeder) en/of ui(poeder) daar onder? Zo ja, vallen ze onder 'kruiden' of' 'specerijen' of kunnen ze onder beiden vallen? Ik heb namelijk een intolerantie voor knoflook en ui, dus het is handig voor mij om te weten of er een kans is dat ergens knoflook of ui in zit als er 'kruiden' en/of 'specerijen' in een ingrediëntenlijst staat zonder de inhoud daarvan gespecificeerd is.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (1)

Knoflook en uipoeder vallen onder specerijen. Het verschil tussen specerijen en kruiden is niet vastomlijnd. Met kruid wordt meestal verwezen naar een smaakmaker afkomstig van een kleine groene plant. Zulke planten groeien vaker in gematigde klimaten en voornamelijk het bladgroen en stengels worden gebruikt als smaakmaker.
Specerijen zijn de gedroogde varianten van stengels, wortels, stampers en dus de andere delen van een plant.
SimonV