Hoe zorg je ervoor dat brood niet verlept als je het meeneemt?

Als je bijvoorbeeld een boterham met kaas meeneemt naar je werk, dan is het helemaal verlept tegen de tijd dat je gaat eten. Het gebeurt bij zowel een zakje, als bij een broodtrommel. Heeft iemand tips waardoor dit niet of minder snel gebeurt en eventuele simpele alternatieven voor brood? Er is trouwens geen keukentje op het werk, vandaar ook dat ik eten moet meenemen van thuis.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Ivana
5 jaar geleden
Stevig bruinbrood 'verlept' niet. Kaas van de kaasboer ook niet. Kaas van de supermarkt bevat veel meer water.
Uiterste oplossing: neem knäckebröd met kaas, dat blijft stevig en heeft net zo veel voedingswaarde. EET SMAKELIJK
Amadea
5 jaar geleden
Met knäckebröd heb ik de ervaring dat dit nou juist verlept als je het van te voren belegt. Vies slap wordt het dan!
Reddie
5 jaar geleden
Brood of knäckebröd in één zakje.
Kaas in een ander zakje.
Beleg het pas als je gaat eten.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Inderdaad brood en beleg splitsen. Pas beleggen wanneer je gaat eten.

Antwoorden (2)

Een niet verlepte maar ook niet verfrommelde of geplette boterham bereik je door volkoren brood te kiezen en behalve de kaas ook te beleggen met sla en komkommer. Hier zit vocht in en dat houdt het fris. De verpakking helpt ook, in alu folie en een broodtrommel.
Beter is een koelbox, maar die zijn groot en bewerkelijk. Nog beter is natuurlijk een koelkast ter plaatse, maar die is er niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je zou ook een heel klein koeltasje kunnen aanschaffen ter grootte ongeveer van je pakje brood. Deze dan de hele nacht thuis in je vriezer leggen samen met een klein flesje water en dan 's morgens als je naar je werk gaat, je brood er in doen + het bevroren flesje water erbij.