wat moet je doen als je buik helemaal vol zit?

ik ben vandaag op bezoek geweest bij een nogal gezet gezin en ik at ook mee ik vond het een beetje onbeleefd om dingen niet op te eten maar ik zit nu wel ongelofelijk vol. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Volgende keer langzamer eten, dan eet je minder.
En durf voor jezelf op te komen, zeg gewoon "het was heerlijk, maar ik heb genoeg gehad". Dat begrijpen mensen wel hoor.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vol = vol, iedereen eet anders en eet verschillende hoeveelheden. Je zou niet meer hoeven te eten dan dat je normaal eet of op kan. De meeste zullen het wel begrijpen, je eet namelijk als je vol zit in een restaurant ook niet alles op.
limonadesiroop2016
5 jaar geleden
Limoncello werkt ook heel goed, althans bij mij wel

Antwoorden (3)

Je zal wat geduld moeten hebben tot de vertering zijn werk gedaan heeft,na enkele uren zal het oververzadegingsgevoel geleidelijk wegtrekken.
fremar
5 jaar geleden
Het kost iets meer tijd om te verwerken/verbranden dat is zo. Heb je echter een gevoel van steeds moeten boeren door je volle buik, dan kan het helpen om een blikje -niet gekoelde- coca cola op te drinken. Probeer maar, wel op kamertemperatuur!

Voor een volgende keer: Je hoeft zeker niet net zoveel te eten als andere mensen ook al ben je op bezoek. Eet de hoeveelheid die jij normaal nuttigt en voel je niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je hoeft niets te doen, behalve te wachten tot je lichaam het voedsel heeft verwerkt. Dat kan je het beste doen door je lichaam rust te geven. Je zou dus ervoor kunnen kiezen even te gaan liggen of te gaan slapen.

Wat nu in ieder geval is af te raden, is je hard te gaan inspannen door bijvoorbeeld sport of intensief werk. Maar waarschijnlijk heb je daar op zo'n moment toch al geen behoefte aan of zin in. Ik raad je aan gewoon iets rustigs te gaan doen, bijvoorbeeld televisie kijken. Dat doen overigens veel mensen na het avondeten, ook als ze niet (te) veel hebben gegeten.