Waarom staat mijn reet in de fik, als ik sambal/ pepers heb gegeten?

Je zou toch zeggen dat die kracht er onderhand uit is na de maag/ darm passage...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze wel via je mond naar binnen brengen he?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moest zo ontzettend hard lachen om taal die je hebt gebruikt voor je vraag, hahahaha

Het beste antwoord

das toch mooi man, heb je er 2 x plezier van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In peper zit capsaïcine of peperine, dit zijn stoffen die verantwoordelijk zijn voor de hete smaak van peper.

Deze stoffen zijn zo scherp dat ze het slijmvlies prikkelen en deze doen 'branden'. Daarom voel je het in je mond en rond je lippen. Het spijsverteringskanaal belemmert de functie van deze stoffen niet en rond je anus heb je weer te maken met slijmvliezen die weer geprikkeld worden.