Hoe geef je vis een rubberachtig structuur.

Ik heb pas geleden bij een chinees restaurant gestoomde vis besteld, het was schol geloof ik. Maar wat me opviel is dat het vlees een soort van doorzichtig was wat niet normaal is voor vis, en een rubberachtig structuur had. Het was buitengewoon lekker, alleen ik vroeg me af hoe ze het bereid hebben, omdat ik vaak zelf ook gewoon vis op de graat bereid door te stomen of te bakken, maar nooit vis zo'n structuur kunnen geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De truc om vis lekker te garen is dat het op een zacht vuurtje gebeurd. De meeste mensen bakken de vis veel te hard waardoor de eiwitten te snel stollen en de vis droog wordt.

Dus op half hoog vuur langzam bakken geeft dat rubberachtige resultaat. Je kunt het voelen tussen je vingers, het moet zacht en mals aanvoelen.