Kan ik hachee maken van biefstuk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.6K
ronron1212
6 jaar geleden
Biefstuk is geen sudder vlees
HeerVoldemort
6 jaar geleden
BARBAAR!

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet, beste Liefff

Biefstuk
Wat je wel kunt doen met biefstuk , anders dan anders , is wokken in fijne reepjes gesneden, dus snel verhitten en niet langzaam garen! en vervolgens met gekookte rijst en groenten (of ook in de wok of in aparte pan bereid gekookt eerst) smakelijk oppeuzelen.
Is erg lekker, beetje naar smaak kruiden toevoegen en genieten maar!

Hachee
Maar wil hachee maken, heb je heel ander vlees nodig: hacheevlees. Bv riblappen , runderlappen die gemarmerd zijn (beetje vet geaderd wat meer smaak geeft). Deze in dobbelsteentje snijden aanbraden en vervolgens met uien en kruiden : uren op een sudderplaatje suddert.
Prima met rode kool met appeltjes, ook een verse appel hierbij gesneden is lekker!

Er zijn te over recepten te vinden die je kunt gebruiken, succes hoor!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Biefstuk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stoofvlees

Toegevoegd na 31 minuten:
Deze bron geeft ook een tekening van de koe om te duiden welk vlees waar vandaan komt;

Hacheevlees
Hacheevlees is rundvlees met een grove vleesdraad voor allerlei stoofgerechten. Dus voor de heerlijke Ierse stews of Hollandse hachee.
Als je het gerecht 1 dag van te voren bereid trekken de smaken nog meer in en word het vlees nog zachter.
stoven ± 130-160 min.
http://www.irishbeef.nl/recepten/wat-zit-waar/

Biefstuk
Biefstuk wordt gesneden van de bovenbil, het spierstuk of de dikke lende. Het is een mals stukje vlees! Schroei biefstuk tijdens het bakken snel dicht en houd het vlees in beweging.
bakken ± 3-5 min.
http://www.irishbeef.nl/recepten/wat-zit-waar/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/koken/vraag/411964/verschil-tussen-stoofvlees-hachee

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan je zeker. Je moet alleen het recept iets aanpassen wat betreft de bereidingsduur.

Verhit braadvet ( of boter) en bak snel op hoog vuur de uien met wat suiker goudbruin.
Roer er 1 theel. bloem door en giet er dan vleesfond of bouillon bij en 1 eetl. azijn.
Doe er als kruiderij 2 laurierblaadjes, 2 kruidnageltjes, zout en peper bij.
Laat deze saus dan 10 min. op hoog vuur inkoken.
Bak in een andere koekenpan de in blokjes gesneden biefstuk in wat hete boter in een minuut of 3 rondom bruin aan.
Haal de laurierblaadjes en kruidnagels uit de saus en doe de saus dan bij de biefstuk.
Wacht dan niet te lang en serveer de schotel direct.

Toegevoegd na 1 uur:
De structuur zal wel anders zijn, omdat stoofvlees erg zacht en draderig wordt, door het urenlange sudderen. Biefstuk is vlees dat snel gebakken moet worden omdat het dan het lekkerste is. Het is dan nog sappig en mals. Het bevat geen of te weinig vet om het vlees veel smaak te geven doordat het smelt.
Je krijgt dus met biefstuk meer blokjes vlees en bij hachee meer draadjesvlees. Smaken doet het echter ook met biefstuk, mits die goed en niet te lang gebakken is.
amc