Is een friet waterfiets iets Nijmeegs?

Ik ben het buiten Nijmegen nog nergens tegengekomen...

Een Friet waterfiets. Zelfde als een Supertje, maar dan met 2 frikandellen.

Is dit nou echt iets Nijmeegs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wat???
Hetzelfde als een Supertje.. maar wat is een supertje dan???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
friet super is een friet, met mayo en ketchup en gesnipperd ui, met daaronder een frikandel. een waterfiets is met een frikandel extra. misschien dat het zo duidelijker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ketchup moest currie zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, wéér wat geleerd. Wat een leuke benaming. Jammer van de ui, verder klinkt het lekker :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag dan om een waterfiets zonder ui. geen probleem hier in nijmegen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juin is gezond.

Het beste antwoord

Een Friet waterfiets is inderdaad iets typisch Nijmeegs. Een Friet Supertje is dat, want dat is bekend in (meerdere) delen van Gelderland en ook in Noord-Brabant.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoelde uiteraard: Een Friet Supertje is dat NIET, want dat is bekend in (meerdere) delen van Gelderland en ook in Noord-Brabant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in elke provincie of delen noemen het anderd frietje water fiets is inderdaad iets nijmeegs maar ergens anders word hij ook wel dus supertje genoemd maar ook een catamaran dus het is overal verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ee friet waterfiets is bij ons 2x iets bestellen.
De frites noemen wij patatje oorlog en die fricandel is een fricandel speciaal. Dus moet dat van jullie wel Nijmeegs zijn en dat van mij is Drents of Overijssels.