Een granaatappel is inderdaad gezond. Het is een rijke bron van vitamine B, vitamine C, koolhydraten, suikers, calcium, ijzer, kalium en magnesium en dat zijn veel voedingsstoffen in één vrucht.
Hij werkt cholesterolverlagend, vertraagt de achteruitgang van de botten en het kraakbeen rond de botten.
Hij ondersteunt de hartfunctie, verlaagt de bloedsuikerspiegel en zorgt voor een goede afvoer van de afvalstoffen.
Granaatappel bevat bovendien veel antioxidanten en die zijn erg belangrijk voor de bescherming tegen vrije radicalen, de agressieve stoffen die in ongunstige gevallen schade kunnen toebrengen aan cellen en weefsel.

Granaatappel wordt een stuk ongezonder als je er suiker aan toevoegt, hij bevat namelijk zelf al behoorlijk veel suikers. Als je toevallig diabetes hebt, is het dus niet zo gezond. Let dus goed op toegevoegde suikers als je hem koopt. Hij bevat ook behoorlijk wat calorieën dus let op als je aan de lijn doet!
Drink er ook niet overmatig veel van omdat hij dan kan zorgen voor misselijkheid, buikpijn, diarree en ook overgeven. Bij erg veel granaatappelsap kan er makkelijk irritatie komen in het maag-darmkanaal. Het is echter na enkele uren vanzelf weer verdwenen.
Het komt ook voor dat deze vrucht allergieën uit kan lokken. Je kunt dit sap dan ook beter laten staan als je huiduitslag krijgt, last met slikken, pijn en zwelling in je mond of last met ademen. Gelukkig is dit alleen zo als je er gevoelig voor bent en dat merk je vanzelf.
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank voor Dit antwoord.