Als je wat overhoudt van een blikje ansjovis kan je dat dan invriezen?

Uiteraard zonder het blikje. En dezelfde vraag maar dan met betrekking tot sardientjes. Zijn ze nog lekker als je ze weer ontdooit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Dat kan wel, maar vanwege het vet (olie) kan het ranzig worden als het ene tijdje in de vriezer ligt (> 3 maanden). Zet er dus wel een datum op.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wat je ook kan doen is om de resterende ansjovis in een klein plastic bakje te doen dat je kunt afsluiten en zorgen dat de ansjovis onder de olie zit (eventueel olijfolie bij doen). Bewaren in de koelkast kan dan ook wel een tijdje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, je kan ze best invriezen en daarna weer gebruiken, alleen kan het zijn dat de structuur iets 'losser' wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan alles invriezen. Het enige wat je nooit mag doen zijn dingen invriezen, laten ontdooien en weer invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overgebleven ansjovis kan je beter in de koelkast bewaren, in een schoon potje onder verse (olijf)olie. Op die manier blijven ze héél erg lang goed.

http://community.tasteofhome.com/forums/p/356994/4403240.aspx

(RJ)