Ja, de zaadjes kun je eten.
100 gram meloenzaadjes bevat 20 gram eiwit. Daarnaast zijn ze ook nog eens rijk aan vitamine B, magnesium en goede gezonde vetten.

Toegevoegd na 6 uur:
Tip: mix de zaadjes door een salade.
SimonV
6 jaar geleden
SimonV je hebt gelijk maar je vergeet wel iets heel belangrijks: Je moet de pitten wel pellen.
Dit gaat het best met een scherp mesje met een fijne punt. Je houdt de pit tussen duim en wijsvinger van je ene hand en in de andere neem je het mesje en je moet trachten de punt er voorzichtig in te prikken en dan kan je de pit openwrikken. De pit kun je zowel rauw als geroosterd gebruiken. Roosteren kan je op twee manieren, ofwel gooi je de pitten op een bakplaat en zet deze dan in de oven op 180graden C, ofwel gooi je ze in een pan en zet deze dan op het vuur terwijl je er in roert. In beide gevallen moet je de pitten wel in het oog houden en zodra je vindt dat ze naar jou smaak genoeg geroosterd zijn, haal je ze uit de oven respectievelijk zet je ze van het vuur.
Laten afkoelen, klaar om op te eten.
In ieder geval have fun met je pitten en smakelijk.
Nog wel een kleine opmerking, het openen van de pitten gaat het best langs de ronde kant van de pit.