Hoeveel zout zit er in de bami alleen van "instant noodles"?

Stel er zit 5 gram zout in totaal.
Ik drink juist nooit de soep zelf, maar alleen de noodles. Hoeveel zout neem ik dan in als ik geen soep drink van die instant noodles?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

De vraag is lastig te beantwoorden omdat wij niet weten hoeveel noedels jij dan consumeert.

Wat er te googelen is, is dat 100 gram noedels met een smaakje 0,84 gram zout bevat. En met een portie (van 350 gram) instant noedelsoep krijg je 3,8 gram zout binnen.

Drie en half keer 0,84 gram is 2,94. Dus door de bouillon weg te gooien vermijd je dan 0,86 gram zout.
Amadea