Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke kaas zou je goed kunnen combineren met Chinees eten?

N.a.v. een eerdere vraag op GV waarin duidelijk werd dat er in de Chinese keuken kruiden gebruikt worden die zich niet goed laten combineren met kaas, vraag ik me nu af of er toch niet kaas is die zich wel laat combineren met chinees eten.

Ik denk zelf dat een frans zoet kaasje (weet zo geen naam) toch zou moeten kunnen. En dat bepaalde kazen het goed zouden op juist de hete Chinese keuken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb hier maar één woord voor, dat geen antwoord is: Iiiiiiieeeeeeuuuuuuw! Niet doen. Zonde van de kaas, en zonde van het Chinese gerecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
He SuzyQ, Het gaat mij erom dat je alles met alles kan combineren als het qua smaken kan. Ik ben geen kok maar ik weet zeker dat er koks zijn die bij elke gerecht wel een idee zouden hebben welke kaas lekker erbij zou zijn. in de saus, als schilfers erop, of erin verwerkt. Als je kijkt naa de c.k. zelf dan zie je dus gembersaus gcombineerd met pangsit goreng. Dan zou je daar dus ook gemberkaas bij kunnen combineren? Iiiiiiiieeeeeeeuuuuuwwww, is natuurlijk ook persoonlijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet dat fusion een tijd hot is geweest in de jaren 90, maar ik hoop eigenlijk dat er inmiddels vooral weer koks zijn die weten dat je sommige dingen écht niet bij elkaar moet smijten. Voor de duidelijkheid, ik ben dol op de goede creatieve keuken, voor mij heus niet alleen maar standaard-smaken. Maar waar sommige smaken verrassend goed gecombineerd kunnen worden, zijn andere combinaties bij voorbaat gedoemd te mislukken. Zoals Chinees met wat voor kaas dan ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Een strerk smakende blauwe kaas. Als je dr maar genoeg in gooit proef je de rest niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden