Welke kaas zou je goed kunnen combineren met Chinees eten?

N.a.v. een eerdere vraag op GV waarin duidelijk werd dat er in de Chinese keuken kruiden gebruikt worden die zich niet goed laten combineren met kaas, vraag ik me nu af of er toch niet kaas is die zich wel laat combineren met chinees eten.

Ik denk zelf dat een frans zoet kaasje (weet zo geen naam) toch zou moeten kunnen. En dat bepaalde kazen het goed zouden op juist de hete Chinese keuken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een strerk smakende blauwe kaas. Als je dr maar genoeg in gooit proef je de rest niet meer.

Het klinkt niet zo heel lekker, Chinees eten met kaas, maar wat denk je van Brie ofzo?

Melk en melkprodukten komen practisch niet voor in de Chinese keuken, derhalve zijn de gerechten niet smaak gericht op kaas.Je kunt natuurlijk ergens kaas opdoen,maar de fijne smaak van de kruiden en de bereidingsvorm worden totaal teniet gedaan.Geniet van het gerecht zoals het geserveerd wordt en verknoei het niet met andere toevoegsels. Als dessert zou je een aantal mooie kazen kunnen serveren,maar de Chinees houdt dat weer op zoete gerechten.

Experimenteren kun je altijd met roquefort of een camenbert of een geitenkaasje. Vrees echter het allerergste : wansmaak en dan moet je alles weggooien.

De enige kaas die gebruikt wordt in de Chinese keuken is geitenkaas, maar in enkele delen van het land overigens. De Yunnan geitenkaas wordt relatief veel gegeten. Deze kaas wordt dan gestoomd of gebakken en geserveerd met ofwel zout en peper, ofwel suiker.

Bronnen:
http://appetiteforchina.com/yunnan-goat-ch...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100