Als een appel een half jaar in een koelcel bewaard is, zitten er dan minder voedingsstoffen in?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Nee de inhoud van de appel blijft hetzelfde, voedingsstoffen verdampen niet ofzo die zitten erin en blijven erin totdat de appel zou gaan rotten/schimmelen. Dan vindt er wel afbreuk plaats van de voedingsstoffen, maar die worden dan weer omgezet in wat anders dus verlies je eigenlijk uiteindelijk ook niks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog geen dertig jaar geleden werden appels "uit den boomgaard "bewaard op de zolder ,netjes verspreid op de plankenvloer'gedurende de hele winter en dan smaakten die lekker. Een appel na een half jaar koelcel smaakt "vozer" en heeft ,hoop ik toch,dezelfde voedingsstoffen.(Maar dat is voor een bioloog-laborant in appels.)Sowieso zal er toch altijd een lichte contaminatie zijn met de gekoelde lucht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het een professionele koelcel is, dan zal het verlies wel meevallen. Bij dit soort appelkoelcellen wordt stikstof aan de atmosfeer toegevoegd, zodat de appels in een 'slaapstand' komen, ze zullen niet verder rijpen en zichzelf verder ontwikkelen.

Zodra ze bij jou weer op de fruitschaal belanden, gaat het proces van doorrijpen en ontwikkelen weer verder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle voedingsstoffen blijven behouden, maar het vitamine C
gehalte zakt wel heel erg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee het blijft hetzelfde