Kun je vis marineren of krimpt het dan in?

Kip wordt er mails van maar vis bevat al veel vocht van zichzelf dus wat gebeurt er dan mee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Vis bevat an sich niet meer vocht dan kip, het is alleen vaker bevroren geweest. Van bevriezen gaan de cellen een beetje kapot, en het gevolg is waterig vlees. Bij kip net zo. (Alle vlees wat dat beteft). Goed laten ontdooien en daarna goed droogdeppen, dan kun je het prima bakken (zonder het eerst en half uur te staan koken).

En ja, verse of goed ontdooide en afgedroogde vis, kun je prima marineren. Nodig is het echter niet ; het is -wederom net als kip(filet) zeer mals vlees met een weinig sterke smaak, dus een paar minuutjes laten intrekken is in de regel voldoende. ECHT marineren, voor het doortrekken van smaak en malser worden van het vlees, doe je met groot vlees dat langer gebraden wordt.