Hoe kun je berekenen hoeveel eiwitten je extra moet aanvullen na intensief sporten?

Vandaag heb ik een sportschema gekregen voor de laatste maand voor mijn wereldrecord. Hierbij ga ik elke dag 1 tot 1,5 uur naar de sportschool. Hierbij zal het zijn op dag 1 krachttraining van het bovenlijf, dag 2 krachttraining van het onderlijf, dag 3 cardio. Hierbij adviseerde ze wel extra eiwitten toe te voegen aan de voeding gezien het schema dat ik heb. Ze kon me echter niet vertellen hoeveel eiwitten exact ik nodig ben om extra aan te vullen. Binnen een studie als gewichtsconsulent komt dit ook niet naar voren. Wie weet hoe je dit kunt berekenen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

http://www.goeievraag.nl/vraag/helpen-eiwit-shakes-intensief-fitnessen.11623 Lebratje ik denk dat je antwoord hier wel bij staat

De meningen verschillen. De een zegt 1 gram per kilo lichaamsgewicht, de ander 2 of meer. Zelf denk ik dat het individueel verschillend is. Zou starten met 1 gram per kilo lichaamsgewicht en dan aan de hand van het resultaat verhogen of niet.

Je kunt beter niet teveel exact op de cijfers letten, het betreft hier een levend organisme, jij, in een dynamisch systeem. Je bent geen robot, die zoveel Watt verbruikt. Bedoel, je moet je trek, en dus je voedsel keuze leren aanvoelen. Intensief sporten, meer vet eten, en meer eiwit. De tijd van inname is belangrijk. Heb gelezen ongeveer 30% van de maaltijd mag uit eiwit bestaan, als je zwaar traint. Ik zou het op 20% houden van alles wat je tot je neemt. teveel eiwit is energetisch niet voordelig, en wordt vet of suiker, en je belast onnodig je nieren met al die eiwitten. En die poeders, krijg je bij teveel de schijterij, en stinkende winden. Voor de veiligheid; minimaal 1 g/kl gewicht, max 2g/kl,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100