Waarom snijden we tosti's altijd schuin door?

Weet jij het antwoord?

/2500

Staat ietwat arstistieker dan een gewoon doorgesneden boterham.

http://www.goeievraag.nl/vraag/snijden-brood-recht-doormidden-waardoor.52913

Ja, staat wat minder gewoon, maar het voordeel is ook dat je met de punten in de bijgeleverde saus kunt soppen.

Decoratiever is het fijner om een driehoekige tosti vast te houden. En een lange tijd terug toen veel mensen een tosti-appartaat hadden. Daar paste een vierkante tosti's gewoon niet in. Dus werden ze driehoekig gemaakt. Waarschijnlijk is dit zo gebleven.

dit is een vraag waar volgens mij geen antwoord op kan gegeven worden. dit doen ze zodat het mooier lijkt, je kan ze half op elkaar leggen en saus er mooi tussen garneren. zelf doe ik dit nooit op de één of andere manier vind ik zoals je normaal een boterham doormidden snijd lekkerder eten het kan ook zijn doordat in het midden het warmste is, als je hem schuin doormidden snijd is die lengte het langste, en kan dus aan die kanten afkoelen dat je je mond niet verbrand

Gewoon voor het oog,zodat hij mooier uitkomt. Een hamburger staat ook mooier op een wit broodje als een bruin broodje.

Altijd? Nou wij niet, maar we zijn dan ook zeer eigenwijs en tevens passen ze dan slecht in een tosti-ijzer. Vandaar.

Het 'hapt' zo lekkker weg die punten....

Een tosti is een sandwich gerecht. De sandwich ( 2 sneden brood met een of meer lagen beleg) is een uitvinding van de Engelse keuken en vernoemd naar een dorp in Engeland. Van oorsprong werd een sandwich diagonaal gesneden. Om het gerecht destijds te onderscheiden van een "gewone" dubbele boterham. Stond en staat wat sjieker. Die gewoonte hanteren de meeste mensen nog steeds.

Om de langste snede te verkrijgen (volgens pythagoras).

voor de handigheid

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100