Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt frites bakken in een snackbar?

Thuis is frites bakken een fluitje van een cent, maar ik vraag mij af hoe ze precies te werk gaan in de meeste snackbars. Thuis zorg je dat het vet op de juiste temperatuur komt, bij mij 180 graden Celsuis, en vervolgens gooi je er voor een aantal minuten de frites erin. In mijn geval is dat vier minuten. In een snackbar zie ik echter altijd hele grote bakken met frites, vele frituurpannen en veel meer apparatuur met draaiknoppen etc. staan. Hoe bakken zij dan hun frites? Worden deze meer voorgebakken? Of zou de gehele procedure van het bakken daar compleet anders zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De friteuse van een snackbar heeft veel meer vermogen, waardoor het vet nauwelijks afkoelt als er frites in gaan. Ook gebruiken snackbars geen bevroren frites. Daardoor duurt het bakken wat minder lang dan thuis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel snackbars gebruiken gewoon voorgebakken frites, dus in principe gaat het net als thuis. Er zijn uiteraard ook snackbars die zelf hun frites maken. Dus ook zelf voorbakken.
(Lees meer...)
bamibal
8 jaar geleden
Utrecht
8 jaar geleden
Daarnaast hebben snackbars meerdere pannen om verschillende producten te kunnen scheiden: bijv. geen gepaneerde snacks in hetzelfde vet als frites.
paulus811
8 jaar geleden
Als je bamibal heet, kan dit niet anders dan een goed antwoord zijn ;-) +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding