Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe en hoelang kun je verse ansjovis bewaren?

Ik heb ongeveer 200 gram verse ansjovis (met kop en ingewanden er nog aan) gekocht. Volgens http://www.zelfmaakrecepten.nl/ansjovis/ moet je de ansjovis zouten, echter dat is juist de reden waarom ik ze niet in de super heb gekocht: die zijn altijd zo zout.

Hoe kan ik de ansjovis het beste (zonder al te veel zout) bewaren en hoelang kan ik deze dan bewaren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Je bedoelt: hoelang kun je ansjovis bewaren :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
spoel ze af onder de kraan - minder zout
ik gebruik deze alleen als basis voor een pastasaus
om ze zo te eten is niet erg lekker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt aan je smaak @dudemeister.
Ken je die glazen potjes met ansjovis er in? Voor veel mensen een gruwel om te eten : veel te zout, voor anderen [ ik dus ook ] is het heerlijk. Het ligt er gewoon aan of je zout wel of niet lekker vindt. Je kunt ansjovis ook heel goed gebruiken op je eigen gemaakte pizza , een paar niet te veel verspreid , heerlijk!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ansjovis , verse vis in het algemeen , moet je zo snel mogelijk gebruiken/eten.

Verse vis eet je dezelfde dag op. Gebakken, gekookt, gepocheerd of gefrituurd, maar langer dan 1 dag is het niet smakelijk. Meteen invriezen is de betere keus.

Pekelen , zouten , doet men juist om de vis langer te bewaren, maar het is wel zout, dat klopt.

Dus Je kunt het vers in papier en een plastic tas/zakje in de koelkast bewaren of bij thuiskomst meteen invriezen in een plastic container/bakje of gewoon in de verpakking als die goed is.

Eet smakelijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de vis in een papieren verpakking hebt mee gekregen, doe er dan nog wel een plastic zak omheen voordat het de vriezer ingaat. Voor de lucht , maar ook om het goed te verpakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing