Als mijn lichaam resistent is tegen antibiothica, helpt het dan nog om vegetarisch te worden?

Heeft het zin om de resistentsie antibiothica te weren met bijvoorbeed een vegatarische levensstijl om zo minder resistend te worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Op wat voor manier zou vegetarisch eten moeten helpen volgens jou?
Erna55
8 jaar geleden
Ben je ziek ?
Waarvoor gebruik je medicatie ?

Antwoorden (2)

Je lichaam is niet resistent, er zijn bacterien in je lichaam die resistent zijn. Het al dan niet aanwezig zijn van die bacterien heeft weinig of niets met veganisme van doen.

Maar als je geen vlees eet dan eet je ook geen vlees met antibiotica en is de kans dat je resistente bacterien krijgt kleiner. Dus het maakt de kans wat kleiner.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste Mullog, Bedankt voor je antwoord.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, Ik eet namelijk ongeveer een kilo vlees per dag.. het zou dus kunnen dat ik al resistenten bacterien in mijn lichaam heb. 1: zou ik dit ongedaan kunnen maken door iets met mijn eten/medicatues te veranderen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag er vanuit gaan dat eenmaal resistente bacterien zich handhaven,. De kans is klein dat ze verdwijnen. Dat wil niet zeggen dat je daar verder last van hoeft te krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel je met medicaties? Als die via een artskomen zou ik daarmee overleggen voor je verandert.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een kilo vlees per DAG ??? Dan heb je mazzel als het bij een resistente bacterie blijft.
Utrecht
8 jaar geleden
Een kile vlees per dag, weet je het zeker?
Voor vleeseters is een stuk vlees van ongeveer 100g normaal + 20-50g aan vleeswaren per dag. Laat je nu eens een flinke steak eten dan kom je nog niet snel boven 300g/dag uit.
Op welke manier neem jij 1kg/dag aan vlees tot je? Lijkt me erg uitzonderlijk en vanuit meerdere perspectieven niet wenselijk.
Erna55
8 jaar geleden
Een kilo vlees kan bijna niet.
Je denkt er ook over om je medicatie te veranderen.
- vergis je je niet in die kilo ?
- welke medicatie gebruik je ? Op doktersadvies ?
tinus1969
8 jaar geleden
Een kilo vlees kan best. Het is alleen niet speciaal goedkoop.
Het heeft geen zin om vegetarisch te worden, omdat vlees geen antibiotica bevat.

Er zit namelijk wachttijd op behandelde dieren; dieren mogen direct na een behandeling met antibiotica of andere geneesmiddelen niet geslacht worden.

Het probleem van antibiotica resistentie ontstaat vooral door resistente bacteriën in die dieren. Hoewel vlees vrij van bacteriën hoort te zijn; helpt het om vlees goed te garen.

Tenslotte; resistente bacteriën overleven iha niet in een omgeving zonder antibiotica; de resistentie genen verdwijnen langzaam maar zeker vanzlef (bacteriën verliezen alle genen die niet nodig zijn om te overleven).