Is er iets waarvan je minder honger kunt krijgen?

Als ik uit school kom heb ik vaak best wel honger terwijl ik wel brood op heb bij de lunch. Dit is heel irritant omdat ik dan de neiging heb om hele ongezonde dingen te gaan eten. Nu vroeg ik mezelf af: is er een middel om van je hongergevoel af te komen zonder veel te gaan eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zorg dat je bij de lunch al producten eet waarin langzame suikers/koolhydraten zitten. Neem dus geen bewerkte producten die snel verteerd zijn zoals witbrood, of koeken met veel suiker en weinig vezels. Goede lunchproducten zijn volkoren of zuurdesembrood met kaas, vleeswaren, spread enz. eet er een stuk fruit bij zoals een peer, kiwi, mango, appel, sinaasappel, maar ook groenten als worteltjes, bleekselderij, paprika enz. bevatten veel vezels, dus een bakje snoepgroenten is ook geen slecht idee. Drink er dan nog magere melk of - yoghurt bij in plaats van vruchtensap of frisdrank en je kan er voorlopig weer tegen. Je zul zien dat je door deze producten te eten, snel verzadigd bent en het ook langer blijft. Mocht je tussendoor toch weer wat trek krijgen, dan zijn er genoeg gezonde tussendoortjes zoals een handje bosbessen, een paar snoeptomaatjes, plakje ham, volkoren beschuitje met aardbeien, smoothie van zuivel en fruit of een schaaltje salade met dressing zonder olie. Wil je toch snacken, houd het dan op een handje vol chips en geen heel zakje. Beter is dan nog een handje zoete popcorn of Japanse mix zonder pinda's omdat die minder calorieën bevatten. Ook een handje noten is verantwoord en goed, mits ze ongezouten zijn.

Indien je honger krijgt en het is nog niet de normale tijd om te eten, kan je een glas lauw water drinken. ( helpt vrijwel altijd) Wat noten eten kan ook helpen, of fruit. In het ongezonde voedsel zit bijna altijd veel vet en helaas is dat verslavend. Dus alleen al door er aan te denken, gaat het speeksel in je mond al werken en je maag maakt zich klaar voor de vette hap. Alleen hierdoor krijg je nog meer honger.

Water drinken helpt goed maar stuls fruit zoals appels werken nog beter. Een gezonde koek kan ook vullen zoals een mueslireep. Bedenk ook dat er niet een perfecte hoeveelheid eten is. De één heeft genoeg aan 2 boterhammen per dag terwijl de andere er 8 nodig heeft. Misschien moet je tussen de middag wat meer boterhammen eten. Als je merkt dat je je vol eet tussen de middag, maar alweer honger hebt om 4 uur dan heb je waarschijnlijk een snelle stofwisseling. Eet wat vaker wat tussendoor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100