In welke supermarkt zijn volkoren pistoletjes te koop?

Ik bedoel dus niet de bruine, maar echt volkoren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Kant en klaar of om zelf af te bakken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen voorkeur
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb bij AH 2 soorten afbakbroodjes gevonden. Beide meergranen maar het hoofdbestanddeel is volkorenmeel. De biologische meergranen pistolet:
http://www.ah.nl/producten/product/wi232388/ah-biologisch-meergranen-pistolets De twents donker volkoren bolletjes:
http://www.ah.nl/producten/product/wi159576/ah-twentse-bollen-donker-volkoren Van andere supermarkten weet ik het niet. Aldi heeft het in ieder geval NIET. Zegt mijn man en die is filiaal leider bij Aldi, die kent het assortiment door en door. Andere optie: De warme bakker. Of zelf maken met volkorenmeel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!

Antwoorden (1)

Bij Albert Heijn, de grote filialen hebben deze: http://m.ftscrt.com/food/cc8173db-d305-445c-9fa9-0870b9e8ef4f.jpg
Amadea
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat is meergranen. Boulogne pistolet.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Kijk maar in deze link:
http://www.ah.nl/producten/product/wi230732/ah-pistolet-boulogne
Amadea
8 jaar geleden
Toevallig heb ik zelf gisteren een Boulognebrood gekocht, en daar staat wel degelijk op dat het volkoren is en geen bruin brood. Dat er meer granen dan alleen tarwe in zitten zegt nog niet dat het geen volkoren zou zijn, HeerVoldemort...
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ben je nu boos?
Sorry ik heb jarenlang op de broodafdeling bij AH gewerkt. De naam volkorenbrood is aan regels gebonden. In de ingredienten van de bologne pistolet word volkoren niet eens genoemd. Dat kan je zien in de door mij bijgevoegde link.
Volkoren is wanneer van een bepaalde graansoort de gehele korrel gebruikt word. Dan staat dit ook bij de ingrediënten. Boulogne pistolets zijn dus niet volkoren. De biologische pistolets van AH (zelf afbakken) die overigens niet volkoren heten zit wel volkorenmeel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De naam 'volkoren' is inderdaad beschermd. Ik ben zelf nog nooit volkoren pistoletjes tegengekomen, vandaar mijn vraag.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
We hebben ze vroeger een hele korte tijd gehad bij AH. Paar maanden maar Quality Bakers of Kamps besloot om ze er weer uit te halen. Het liep ook voor geen meter.