Dat zal per streek wel verschillen, maar je kunt er gerust van uitgaan dat zeker bij de helft van de hoofdmaaltijden pasta gegeten wordt. Ik heb diverse keren in italie gewerkt veelal voor een aantal weken en heb toen bij collega' s gelogeerd en gewoon thuis meegegeten. Pasta staat echt vaak op het menu. Als je uit eten gaat in een restaurant zal er relatief nog vaker pasta bij de maaltijd worden gegeven (omdat men dan itgebreider eet). Mijn werkbezoeken waren aan Milaan 2x, Florence 3x, Bologna en de omgeving van Bari 2x.
in Noord-Italie eet men vooral 's winters meer polenta (soort gries).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In feite elke dag. Want ze nemen meestal een warme lunch op basis van pasta. En bij het avondeten zit vaak ook nog pasta, rijst of polenta. Dan is het geen hoofd- maar een bijgerecht.

Toegevoegd na 1 uur:
Het antwoord op de vraag zoals die mét aanvulling gesteld is is derhalve 7 tot 14 keer.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Amadea,
ik enk dat je het aandeel pasta iets te hoog inschat (maar niet veel). Ze eten ook heel wat brood en af en toe pizza, hoewel ik dat laatste bij mijn logeeradressen nooit heb gehad, alleen als we eens uit eten gingen en dan als lunch.