Hoe staat tarwegraspoeder qua gezonde voeding in verhouding tot de groenten die we eten?

Zitten er gemiddeld even veel gezonde voedingsstoffen in als bij groenten, of is dit veel meer of veel
minder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Amadea
8 jaar geleden
Ik heb begrepen dat dit vies smakende poeder alleen door mensen die 'raw food' eten geconsumeerd moet worden, omdat die anders bepaalde voedingsstoffen tekort komen.
Cryofiel
8 jaar geleden
Wat was er mis met het antwoord dat Ritsuka gaf toen je deze vraag voor de eerste keer stelde?
Ritsuka
8 jaar geleden
Dit heb ik vanochtend toch al beantwoord? Is die vraag nu weg? Heb ik voor niets al die info lopen opzoeken..
Cryofiel
8 jaar geleden
Als iemand deze vraag toen al volgde, heeft die jouw antwoord misschien nog in de e-mail staan. Dan zou die jouw uitstekende antwoord alsnog kunnen plaatsen. Of het via PB naar jou sturen, zodat jij het opnieuw zou kunnen plaatsen. Tenzij Blingbliep de oorspronkelijke vraag heeft verwijderd omdat hij/zij dat antwoord liever niet hoorde - Blingbliep, zou je kunnen vertellen wat de reden is dat de oorspronkelijke vraag is verdwenen? Heb jij dat gedaan, en zo ja: waarom? Of was het een moderator-aktie?
Ritsuka
8 jaar geleden
gelukkig kon ik mijn antwoord nog terughalen. handig die addons die tekst bewaren.
Cryofiel
8 jaar geleden
Dan krijg je (opnieuw) een plus van mij.

Antwoorden (2)

Aan tarwegras zitten eigenlijk alleen maar voordelen verbonden. Het enige nadeel kan zijn dat je een te grote hoeveelheid vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Een teveel aan deze stoffen kan niet worden verwerkt en hierdoor kan dit belastend zijn voor je nieren.
fremar
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Niet bepaald een onafhankelijke bron... eerder een bron van iemand die nogal fanatiek zijn geheel eigen visie probeert te verspreiden.
Dit is de voedingswaarde volgens de fabrikant:
Voedingswaarde per 100 gram Emanature® tarwegraspoeder:
voedingsvezels 9,37g
chlorophyl 6,15g
eiwitten 35,79g
vetten 1,25g
koolhydraten 49,25g
calorieën 346,92g

Vitaminen: vitamine A 64,59mg
vitamine B12 0,06mg
vitamine C 6,05mg
vitamine E 19,98 mg
vitamine B17 2,85 mg
foliumzuur 21,79 mg

Mineralen: calcium 6,50 mg
kalium 30,24mg
ijzer 3,53mg
sodium 2,74mg
zinc 17,81mg
magnesium 3,06mg
selenium 0,02mg
fosfor 6,44mg
koper 15,91mg
zwavel 11,74mg
jodium 1,59mg
mangaan 44,66mg

Enzymen: histidine 17,1mg
isoleucine 23,75mg
leucine 40,25mg
lycine 34,23mg
threonine 27,56mg
tryptofaan 5,02mg
valine 31,58mg
methionine 9,35mg
tyrosine 28,32mg
alanine 57,21mg
proline 31,45mg
serine 33,01mg
fenylalanine 34,08mg

Volgens deze website is de voedingswaarde vergelijkbaar met spinazie: http://www.gezondheidsnet.nl/vitamines-en-mineralen/tarwegras-hoe-gezond-is-dat-nu-echt
Het is dus niet zo bijzonder als alle hypes beweren. Ik heb het zelf 1x geprobeerd, maar vond het vies en werd er misselijk van (wat vaak voor schijnt te komen, want de niet ontkiemde zaden kunnen verschimmelen).

Hier staat info over een labonderzoek. 30 ml tarwegrassap is vergelijkbaar met 200g broccoli: https://www.iamafoodie.nl/voedingswaarde-tarwegras-superfoods-deel-4/
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
`de niet ontkiemde zaden kunnen verschimmelen`
Zaden in tarwegraspoeder?
Het wordt van vers jong gras gemaakt, daar zitten geen zaden in.