Zijn suikervrije chocoladebonbons van de supermarkt wel echt lekker?

Ik heb voor een vriend met diabetes chocoladebonbons gekocht in de supermarkt. Ik wil hem graag iets lekkers geven, maar vroeg me af of deze suikervrije 'dingen' wel lekker zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Of je vriend het lekker vind, kan ik niet zeggen.
Wanneer ik ergens bonbons eet, dan zijn er altijd mensen die " die ene" niet lekker vinden, terwijl een ander "die ene" als favoriet heeft. Je vriend zal waarschijnlijk gewend zijn aan de smaken van suikervrij snoep, maar of hij melk- of -pure bonbons lekker vind zul je aan iemand moeten vragen die hem hierin kent.
tinus1969
8 jaar geleden
Ik ben zelf erg voorzichtig met het kopen van allerlei dieetdingen voor mensen met een ziekte; soms hebben die mensen nogal uitgesproken voorschriften of ideeen over wat ze zelf wel of niet mogen. Omgekeerd; sommige diabeten eten rustig dingen met suiker -ze spuiten gewoon wat extra insuline. Ik zou dit soort dingen navragen bij de betreffende persoon.

Antwoorden (2)

Ja. Er zit kunstmatige zoetstof in en daardoor smaken ze vrijwel hetzelfde als gewone bonbons. Ik vind ze zelf erg lekker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja, zijn ze lekker?
Dat is een vraag die je niet voor een ander kan beantwoorden daar smaken nu eenmaal verschillen. Wat de een lekker vindt, vindt de ander misschien wel ronduit slecht, smaak is iets echt persoonsgebonden.
Als je nu vraagt of dat ze ook zoet smaken, dan is het antwoord ja daar er suikervervangers inzitten. Deze suiker vervangende producten kunnen verschillen naargelang het merk.
Over het algemeen is de kwaliteit ervan wel goed alhoewel mijn ervaring (ja ik heb ook diabetes) is dat de goedkopere merken soms toch niet echt voldoen en soms ronduit slecht zijn (ook hier weer de opmerking: voor mijn smaak dan)
Wat voor mij dan weer heel lekkere chocolade is, is de chocolade die in de ALDI verkocht wordt en het voordeel hiervan is dat hij niet echt duur is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Verkoopt de Aldi dan ook suikervrije chocolade?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja hoor, onder de merknaam SANOFORM, is er in de volgende variëteiten: Witte chocolade, melkchocolade, praline en pure (ook wel zwarte genoemd of voor de Belgische lezers fondantchocolat)