Mag je speculaaspoppen versturen naar Canada?

Ik wil mijn stage van voor de zomer in Canada graag een( of twee) speculaaspop(pen) versturen met eventueel kruidnoten en strooigoed. Mag ik dit verzenden? En hoe?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je het pakket dunner dan 3,2 cm kan maken kan je het als brief versturen.
Dat scheelt best veel verzendkosten.
http://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/tarieven/?country=ca

Antwoorden (2)

Op de bijgevoegde website van PostNl kunt u een hele rits verboden goederen lezen.
Speculaas staat er niet bij. In principe zijn voedingswaren niet toegestaan; als er echter geen zuivel, vlees of groente in zit, zoals bij speculaas is dat geen probleem.
http://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/buitenlandse-verzendvoorwaarden/verzendvoorwaarden-per-land/?country=ca
Zorg dat de speculaas bijvoorbeeld in een blikje verpakt wordt of in een stevige doos die speciaal voor verzending geschikt zijn.
Om de schokken te dempen in de binnenzijde van de doos, is het belangrijk het of de voorwerp(en) te klemmen. Verfrommeld kraftpapier is geschikt voor zware objecten; voor kleine, breekbare voorwerpen verkiezen we folie met grote luchtbellen: ideaal tegen forse schokken.
https://kiala.nl/goed-verpakken-voor-verzending

Toegevoegd na 1 dag:
In de derde zin is een gedeelte niet goed terecht gekomen.
Het moet zijn: In principe zijn voedingswaren niet toegestaan; als er echter geen zuivel, vlees of groente in het pakket zit, maar alleen snoepgoed zoals speculaas is dat geen probleem.
Ter ondersteuning nog een bron:
https://www.yummydutch.com/nl
TNT-post en UPS weten precies hoe de verzending moet plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In speculaas is boter verwerkt en dat is zuivel. Dus het nag dan niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Vrouwe70, bedankt voor je kritische blik. Ik zie dat er een gedeelte van de zin ergens halverwege in de pijplijn is blijven hangen.
Het moet zijn:
In principe zijn voedingswaren niet toegestaan; als er echter geen zuivel, vlees of groente in het pakket zit, maar alleen snoepgoed zoals speculaas is dat geen probleem.
http://www.heimweewinkel.nl/hollandse-producten/1/1/wie-zijn-wij.html

Op bovenstaande site kan je zien dat zij vanuit Nederland ook Speculaasjes enz. versturen naar Canada. Ik denk dus niet dat dit onder verboden voedingsmiddelen hoort, die niet in Canada ingevoerd mogen worden.
Zorg in elk geval dat het in de originele verpakking zit en goed afgesloten is. Ik weet nog dat zij moeilijk konden doen met het invoeren van etenswaren.

Ik bezocht wel vaker familie in Canada en mocht toen bijv. alleen bloembollen meenemen die gecertificeerd waren om uitgevoerd te worden. Zij willen geen risico lopen om ziekten in hun grond te krijgen door geïmporteerde plantjes/bollen. Zo zal je ook geen verse vleesproducten mee mogen nemen of zo opsturen.

Ze doen echt niet moeilijk als je koek opstuurt, zolang hij maar nieuw in de verpakking zit. Losse koekjes of pepernoten vertrouwen ze al niet en zeker niet als ze uit Nederland komen. (drugs). Mochten ze een steekproef nemen en ze treffen losse koekjes aan in het pakketje, dan heb je kans dat ze dus niet aan zullen komen bij de adressant.
amc