Welke ingrediënten heb je gebruikt, en wat lag er tijdens het bereiden wellicht in de keuken te geuren? Toen ik (lang geleden) een kwarktaart had gemaakt terwijl mijn vader ondertussen met vloeibaar plastic bezig was iets te repareren smaakte die taart later naar dat vloeibare plastic.
Qua ingrediënten, alles zowieso vers Kippenboutjes, soepgroenten, bouillonblokjes, vermicelli. Heb gister ooj polenta met witte truffel gemaakt,maar heb niet het idee dat het daar naar ruikt l. Heb dit nog nooit eerder gehad.
Tsja ook ik zou aanraden geen risico te nemen. Waarschijnlijk heb je de kippensoep te langzaam laten afkoelen. Voor de volgende keer: na het koken uit de pan scheppen wat je gebruikt. daarna de rest van de soep au bain marie afkoelen (dat werkt net zo goed als au bain marie opwarmen), ververs na 5 en na 20 minuten het koelwater. Zodra de soep handwarm is, in de koelkast zetten en na 1 uur invriezen!
De geur die je ruikt is waarschijnlijk wat indo's amies noemen en wordt op de een of andere manier veroorzaakt door de kip. Je kunt dit voorkomen door de kip voor gebruik met citroensap te wassen en vervolgens goed af te spoelen.