wat zit er in mijn drinken?

Vandaag heb ik groene ijsthee ingeschonken, ik dronk een half glas en ineens viel mijn oog op wat er in mijn glas zat... Het leek wel een lange snot draad of watjes in een lange sliert! Ik keek op het pak en zag zwarte plekken op het pak zitten, leek wel schimmel... Kan die schimmel door het pak zijn gekomen?
Wat ik mij kan herinneren is dat ik dit 2x eerder heb gehad bij mijn vader, ook met ijsthee van lipton! Maar zonder vlekken op het pak.mijn vader zei toen dat ik beter had moeten schudden.. Nou dit lijkt mij niet. Weet iemand wat het is? En is het erg ik heb dus al een half glas op!
(als je inzoomt op de foto zie het zitten)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit hoort niet, natuurlijk. Maar het lijkt me sterk dat je er schade van ondervindt. Het ziet er vies uit, maar dat wil nog niet zeggen dat het kwaad kan. Ook als je bijvoorbeeld waterflesjes bijvult en niet schoonmaakt kunnen er schimmelculturen ontstaan. Aan de andere kant is een schimmel in Lipton minder waarschijnlijk vanwege het hoge suikergehalte van icetea.
Zelfs al zou het bijvoorbeeld snot zijn, dan nog werkt het suikergehalte steriliserend. Helemaal veilig zijn de varianten met koolzuur, maar daar moet je van houden. Tip: neem contact op met Lipton, die zouden je hier meer over kunnen vertellen. Dat kan bv. ook via klachtenkompas.nl
Reddie
8 jaar geleden
Volgens mij zijn het eiwitstolsels. In thee zitten ook wat eiwitten.
Die horen wel niet geklonterd te zijn, maar schadelijk is het niet.
Amadea
8 jaar geleden
Of zit er misschien vruchtensap in deze soort ijsthee? Als een pak vruchtensap lang open staat kan je vergelijkbare flubbers krijgen.

Antwoorden (1)

Dat is een soort schimmel die je eigenlijk altijd in ijsthee en sommige heldere sappen (zoals appelsap) krijgt als het pak te lang openstaat. En dat kan met warm weer al heel snel zijn, en als je uit het pak hebt gedronken haast nog sneller.

Als je het uitschenkt . is het een wat gelatinuese, slijmerige massa, in de fles / glas ziet het er wolkerig of watterig uit.

Het kan niet direct veel kwaad, want het is geen bedorven vlees of melk ofzo, maar lekker is anders. Voortaan sneller leegdrinken, in de koelkast bewaren, neit uit het pak drinken, dop goed er op doen, dan moet je er zeker twee of drie dagen mee toekunnen. Langer durf ik niet te garanderen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vreemd genoeg lijkt vrijwel iedereen dit verschijnsel wel te kennen, maar is niet echt te vinden om welke schimmel het zou gaan. Vermoedelijk gaat het om een soort die via de lucht komt aanwaaien.