wat zit er in mijn drinken?

Vandaag heb ik groene ijsthee ingeschonken, ik dronk een half glas en ineens viel mijn oog op wat er in mijn glas zat... Het leek wel een lange snot draad of watjes in een lange sliert! Ik keek op het pak en zag zwarte plekken op het pak zitten, leek wel schimmel... Kan die schimmel door het pak zijn gekomen?
Wat ik mij kan herinneren is dat ik dit 2x eerder heb gehad bij mijn vader, ook met ijsthee van lipton! Maar zonder vlekken op het pak.mijn vader zei toen dat ik beter had moeten schudden.. Nou dit lijkt mij niet. Weet iemand wat het is? En is het erg ik heb dus al een half glas op!
(als je inzoomt op de foto zie het zitten)

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is een soort schimmel die je eigenlijk altijd in ijsthee en sommige heldere sappen (zoals appelsap) krijgt als het pak te lang openstaat. En dat kan met warm weer al heel snel zijn, en als je uit het pak hebt gedronken haast nog sneller. Als je het uitschenkt . is het een wat gelatinuese, slijmerige massa, in de fles / glas ziet het er wolkerig of watterig uit. Het kan niet direct veel kwaad, want het is geen bedorven vlees of melk ofzo, maar lekker is anders. Voortaan sneller leegdrinken, in de koelkast bewaren, neit uit het pak drinken, dop goed er op doen, dan moet je er zeker twee of drie dagen mee toekunnen. Langer durf ik niet te garanderen. Toegevoegd na 5 minuten: Vreemd genoeg lijkt vrijwel iedereen dit verschijnsel wel te kennen, maar is niet echt te vinden om welke schimmel het zou gaan. Vermoedelijk gaat het om een soort die via de lucht komt aanwaaien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100