HOe maak je zelf griesmeel?

Ik dacht dat er amandelmeel als basis in zat maar kan het niet goed vinden. Ik bedoel die ouderwetse echte griesmeel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.9K
Utrecht
8 jaar geleden
De basis is tarwe. In de meer luxe variant zit wat amandelaroma voor de smaak....

Antwoorden (3)

Bij de ingrediënten van dokter Oetker griesmeelpoeder staat alleen tarwegriesmeel.
8 jaar geleden
Als je het zelf wilt maken ,moet je een molen(tje) hebben. Griesmeel kun je maken van tarwe, mais of rijst.Griesmeel is grof gemalen ,zodat er nog stukjes zijn ,geen meel.
8 jaar geleden
Griesmeel kan gemaakt worden van bijvoorbeeld tarwe, spelt, rijst of maïs.
In Nederland gebruiken we meestal tarwe. De korrels worden niet fijngemalen, zoals je bijvoorbeeld doet om broodmeel te maken. Voor griesmeel worden de korrels grof gemalen. Griesmeel is kant en klaar te koop bij de supermarkt.
Recepten vind je op het internet, ook de recepten van vroeger, echt de ouderwetse is niet na te maken, omdat iedereen er zijn eigen recept voor had.