Hoe blijft de sla in de maaltijdsalades van de Albert Heijn zo knapperig?

Vandaag viel me op dat de sla in de (maaltijd)salades van de Albert Heijn altijd wel heel knapperig is. Vaak meer dan als je een verse krop sla haalt en deze zelf bereidt. Is het kunstmatige troep of gewoon sla van kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

De zakjes waarin de sla wordt verpakt wordt gevuld met stikstof, geen gewone lucht met zuurstof. Dan kan de sla niet zo snel bederven. Zodra je het zakje echter hebt geopend gaat het wel heel snel, ook in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat je eigen aangemaakte sla zo snel verlept, komt door de dressing. Volgens mij is bij die van de supermarkt de dressing ook niet voor niets apart verpakt. Gooi hem er door, en het is de volgende dag ook gewoon slappe snot.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar heb je gelijk in @Marleen, sla met dressing kun je niet bewaren. Gesneden sla (zonder dressing) is hooguit 1 dag te bewaren en eerlijk gezegd vind ik hem dan al niet meer lekker. Als ik van een krop sla heb gesneden, snijd ik de volgende dag eerst het snijvlak er af en gooi dat weg.
Een krop sla kun je heel lang bewaren als je telkens de buitenste blaadjes er af pelt voor zover je nodig hebt. Het kropje blijft dan intact, zonder snijranden en blijft veel langer goed. Wel jammer dat je dan altijd eerst de buitenkant van de krop eet, want ik vind de binnenkant altijd het lekkerst.