Zoethout is een winterharde vaste plant, waarvan de ondergrondse wortelstokken het bekende zoethout leveren.
Het is dus geen boom, maar een kruidachtige plant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoethout is in de handel de aanduiding voor korte stukjes van de wortelstok van Glycyrrhiza glabra. Deze bevat een zoetstof die zo'n 30 tot 50 keer zo sterk is als suiker, Er moet flink op gekauwd en gezogen worden om de zoetstof te proeven. Toch werd zoethout — vooral door kinderen — gewaardeerd voordat de snoepindustrie deze markt overnam met veel makkelijker te consumeren producten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoethout is in de handel de aanduiding voor korte stukjes van de wortelstok van Glycyrrhiza glabra.
Deze wortelstok bevat een zoetstof die zo'n 30 tot 50 keer zo sterk is als suiker, maar niet schadelijk is voor de tanden. Er moet flink op gekauwd en gezogen worden om de zoetstof te proeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
haha...nelly was me net een slag voor met het antwoord..maar het bevestigt toch wel het antwoord