Er is niet echt een recept van omdat het in een fabriek gemaakt wordt en in grote massa's wordt geproduceerd. De suikerlaag die om frosties zit bestaat o.a. uit gecondenseerde melk, suiker en een witte kleurstof (E 170) Het zijn meerdere soorten suikers die erin zitten, namelijk fructose, glucose, invertsuiker en lactose. Dan worden er nog wat zoetstofjes aan toegevoegd om maar vooral aan de zoete behoefte te voldoen, die de meesten en vooral kinderen ontwikkeld hebben.

Hetzelfde geldt voor de milkbreak, hier is dan nog vaak een kleurstof aan toegevoegd met een smaakstof/aroma van bosvruchten, aardbeien of whatever voor soort uit het assortiment. De melklaag is samengesteld uit verschillende melkpoeders, melkeiwitten, gehard vet en ook weer verschillende zoetstoffen.
amc