Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de zakjes groenten van de AH invriezen?

Je kent ze wel, broccoli, sperziebonen...enz
Soms koop ik ze maar dan eten we ineens wat anders.
Na een dag of wat zijn ze dan over tijd.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik lees nu net (de kleine lettertjes) op het zakje: "Niet geschikt om thuis in te vriezen".
Verkoop praat of kan het echt niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
28.7K
zondag
8 jaar geleden
Ik had een zakje gekruide aardappels ingevroren. Daar bleek hetzelfde op te staan maar dat zag ik pas na 3 dagen in de vriezer. Ze bleken na ontdooien nog prima en goed te eten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt ook ingevroren zakken groenten zoals broccoli etc kopen bij AH en dan pakken wat je nodig hebt. Niet je vraag maar toch

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om ze zo in de vriezer te deponeren zijn ze niet geschikt. Het is net als met veel soorten groente, dat je ze eerst moet blancheren om ze goed in te kunnen vriezen.
Dit is vaak niet de moeite waard, omdat het om klein porties gaat.
(Lees meer...)
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dat is het juiste antwoord, Invriezen kan best, maar niet zo direct in de verpakking.

Andere antwoorden (1)

De ongeschikte verpakking en het trage invriezen in een huisvriezer zorgen vaak voor beschadigingen en verlies van vocht door sublimatie. Zelf ingevroren groente worden daardoor smakeloos en verliezen structuur.
Ziek zul je er iha niet van worden.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding