Zijn kappertjes groenten?

Vallen kappertjes in de categorie groente en waar worden ze eigenlijk van gemaakt?.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
en waar worden ze eigenlijk van gemaakt?. Dat is een vreemde vraag als je er vanuit gaat dat het een groente is. Waar worden spruitjes van gemaakt?

Het beste antwoord

Kappertjes vallen onder 'kruiden en specerijen'.
Ze worden niet alleen ingelegd, ze worden ook droog geleverd en vallen dan onder specerijen. Zie de volgende site:
http://specerijen.blogspot.nl/2015/03/deel-53-kappertje.html
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kappertjes zijn de ongeopende bloemknopjes van de kappertjesplant, Capparis spinosa. De plant wordt gekweekt in landen met een mediterraan klimaat, vooral in Spanje, Frankrijk en Italië. De dichte knopjes worden geconserveerd in zout of ingelegd in azijn.

Het is dus geen groente, maar een soort vruchtjes. Die echter rauw niet te eten zijn. Na bereiding geeft de zure smaak een extra toevoeging aan diverse recepten.
Amadea
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Waarom is het "dus geen groente"? Er zijn wel meer planten waarvan de bloemknoppen worden gegeten en gewoon tot de groenten gerekend worden.
Amadea
8 jaar geleden
Jij gebruikt kennelijk een andere definitie van groente dan ik doe. Voor mij is groente een kruidachtig gewas dat bestemd is om te worden geoogst voor consumptie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.evi.com/q/is_a_caper_a_fruit_or_vegetable
http://www.splendidtable.org/story/you-cook-with-capers-but-do-you-know-what-they-really-are Vrucht lijkt mij ook. Overigens blijven dit soort vragen altijd problematisch omdat er meerdere definities gangbaar zijn voor groente of fruit. https://nl.wikipedia.org/wiki/Verschil_tussen_groente_en_fruit
bamibal
8 jaar geleden
Inderdaad. "Vrucht" betekent nog niet dat het geen groente is.
Kappertjes vallen inderdaad in de categorie "groente". Groente is een eetbare plant of een deel ervan. Kappertjes zijn bloemknoppen, en horen daarom bij de groenten.
bamibal
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dus jij eet wel eens een bord kappertjes met aardappels en vlees?
crispy
8 jaar geleden
Bamibal hoeft toch niet alles te eten dat in de categorie groente valt? Ik ben het van harte met dit antwoord eens, maar dat betekent niet dat ik kappertjes als hoofdgroente eet.