hoe maak je een kwarkbol?

Weet iemand hoe je een gezonde kwarkbol kan maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://qooqle.nl/?q=kwarkbol+recept

Het beste antwoord

Het recept voor 12 kwarkbollen
•150 gr krenten
•250 gr Optimel kwark aardbei
•250 gr bloem
•2 eieren
•1 eetlepel olie
•1 eetlepel bakpoeder
•snufje zout

Warm de oven voor op 180 graden. Wel de krenten 15 minuten in warm water. Meng de kwark, olie, eieren, zout en bakpoeder met elkaar en voeg daarna de bloem en de krenten er doorheen. Goed roeren en verdeel het deeg nu met 2 lepels in 12 bolletjes over de met bakpapier beklede bakplaat. Bak ze nu voor 20 minuten in de oven!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb ze laatst met gewone kwark gemaakt, en dan een schepje eiwitpoeder met een smaakje erdoorheen. Ik ben niet zo'n fan van Optimel. Erg lekker.
Je kunt het ook gewoon in een cakevorm doen (wel even bakpapier er in doen, anders plakt het zo)
Ritsuka
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je doet in een kom;
½ pond magere kwark, 1 lepel olijfolie, 2 eieren, 5 theel. suiker, 1 zakje vanillesuiker en een snufje zout. Je kunt natuurlijk ook vanillekwark nemen en de suikers weglaten.
Meng de vloeibare ingrediënten nu door elkaar met de garde.

Weeg 250 gr. bloem af en voeg er 7 gram zuiveringszout bij. Dit geeft het beste rijsresultaat bij iets zuurs als kwark, maar heb je dat niet, dan kan je ook 1 zakje bakpoeder nemen. Roer dit door de bloem en voeg ales toe aan het vloeibare deel in de kom. Meng nu alles door elkaar en je kunt het evtl. nog wat kneden.

Hierdoor kan je dan rozijnen (ca. 100 gr) of grof gehakte noten, of stukjes gedroogd fruit of whatever mengen, maar je kunt er ook niets bij doen en dan vul je dit deeg in een ingevette vorm. Zet hem dan in een voorverwarmde oven van 200 graden C. en na ca. ½ uurtje is hij klaar. Halverwege kan je de bol wat insmeren met melk en wat suiker. Check tussendoor even of hij al gaar is na zo'n 20-25 min. baktijd. prik er dus even in met een breinaald of satéprikker...komt hij er droog uit dat is de bol gaar. Kleven er nog wat kruimels aan, dan moet hij nog even.
amc