Hoe maak ik zelf het lekkerst een broodje gezond?

Zonder vlees t liefst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag joh plusje heb je nog 2 pb berichten gestuurd,van jou trouwens nog niet ontvangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieverd m'n e mail functie doet t nt goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je volgende maand nog geen laptop heb,koop ik er eentje voor jou okee honeypon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha love you

Het beste antwoord

je weet natuurlijk wel dat een broodje gezond niet echt supergezond is he ;)
ik neem een lekkere bol, en begin met een laagje mayo.
dan kaas , komkommer, tomaat en snippertjes ui.
een gekookt eitje of sla is optioneel, maar niet noodzakelijk.
smikkel ze!
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Door er vooral veel sla, komkommer en tomaat op te doen.. die 48+ kaas is niet bepaald gezond, vooral vetrijk ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broodje + kaas + tomaten en een blad ijsberg sla. hmm lekker...

Toegevoegd na 52 seconden:
O,jah komkommer moet je niet vergeten.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
mijn favoriete broodje gezond is met alfalfa, tomaat, en plakken avocado. Knapperbroodje dun besmeren met een lekkere vinaigret, en verse peper erover....yum....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lekker broodje gezond is in de eerste plaats een lekker broodje. Daar gaat op sla, tomaat, kaas, een ei in plakjes, plakjes komkommer en een schijf ananas.

(Zelf vind ik een plak ham erop ook erg smakelijk, maar daar heb je niet om gevraagt, dus laat deze maar weg.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de definitie die jij geeft aan lekker. Ik vind een broodje met mozarella, tomaat en pesto heel lekker, maar jij misschien niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een broodje gezond is niet gezond, maar dat even terzijde, het lekkerste broodje gezond is met mayo, ijsbergsla, kaas en een plak beenham tomatensalsa ( gepureerde tomaten) en wat blokjes komkommer in het zuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een kampioentje of ander meergranenbrood.

Smeer een beetje mierikswortel, hüttenkäse, tomaat, ei, waterkers/tuinkers, peper.

Super gezond broodje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet het echt gezond zijn of vooral lekker ??

Een echt broodje gezond kan natuurlijk eigenlijk niet zonder(gekookte, magere) , maar okee, die mag je ook gerust weglaten.

Zolang er dan maar kaas, sla, komkommer, tomaat, plakes gekookt ei en mayonaise (of een slankere variant daarvan) op zit. Beetje tuinkruiden maakt het ook erg lekker, of knoflooksaus. Neem je dan ook nog jonge, magere kaas (2- of 30 +) dan mag je het ook nog echt gezond noemen, maar ook nog zonder ham is dan het lékkere er natuurlijk wel vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem twee natuurdesemboterhammen

biologische roomboter er dun op smeren
tomaatje/komkommer/rettich in dunne plakjes
sesamzaad plus pietseltje zeezout (gomasio)
beetje veldsla en wat kiemen, zoals alfafa
lepeltje bio-mayo uitsmeren
eventueel een ei in plakjes ertussen
en smullen maar.

-liever niet erbij drinken, half uur later is dat okay
ivm de spijsvertering.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broodje gezond receptIngredienten: 1 meergranen broodbol, 1 kleine venkelknol met venkelgroen, 3 eetlepels yogonaise, 1 eetlepel limoensap, zout, versgemalen peper, 2 vleestomaten, in blokjes, 1 lente-ui, in ringen, 1 avocado, in blokjes, 100 gram gerookte zalmsteak of -filet, in blokjes, 1 bakje rucolacress, 100 gram frisee-sla.

Bereiding: 1. Venkel en venkelgroen zeer fijn hakken. Yogonaise met limoensap, zout en peper losroeren. 2. Venkel erdoor scheppen. 3. Van het brood de kap afsnijden en brood zo uithollen, dat wand van ± 2 centimeter overblijft. 4. Binnenkant van broodbol met yogonaisemengsel bestrijken. 5. Tomaat, lente-ui, avocado, zalm en 1/2 bakje rucolacress door elkaar scheppen. 6. Bol vullen met afwisselend lagen frisee-sla en zalmmengsel. 7. Garneren met rest van rucolacress en broodkap er schuin opzetten

Eet smakelijk meid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm. klinkt errug lekker +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sounds good +1
Lekker met (zelfgemaakte) hummus, kiemen, tomaat en courgette in plakjes en een plakje roggebrood ertussen. Als je pittig lekker vindt strijk er dan nog een dun laagje sambal tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door minimaal 50gram groenten te gebruiken, anders is het nl geen broodje gezond ;-)

Wat ik zelf heel lekker vind:
- 2 volkoren boterhammen (of pain du boulogne)
- 2 tomaten in schijfjes er op
- 1 augurk
- plakjes komkommer
- peper en zout
- als ik zin heb in meer; half bolletje mozerella er op

ik doe niet zo aan mayo en vlees