Hoe lang blijft citroenolie goed?

ik gebruik het meestal zomers, en er staat niet op het flesje hoe lang het houdbaar is, hoeft dat niet met olie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Citroen (citrus limonum):

De zuivere, lichte en verfrissende geur van citroen geeft de lucht bij verneveling een frisse tinteling en werkt stimulerend op het immuunsysteem. Van citroenolie wordt gezegd, dat die zowel antimicrobiële als antibacteriële eigenschappen bezit. De citroenolie van Neways wordt gedistilleerd in plaats van koud geperst, waardoor deze onbeperkt houdbaar is.

Citroen (citrus limonum):

De zuivere, lichte en verfrissende geur van citroen geeft de lucht bij verneveling een frisse tinteling en werkt stimulerend op het immuunsysteem. Van citroenolie wordt gezegd, dat die zowel antimicrobiële als antibacteriële eigenschappen bezit. De citroenolie van Neways wordt gedistilleerd in plaats van koud geperst, waardoor deze onbeperkt houdbaar is.

Citroen (citrus limonum):

De zuivere, lichte en verfrissende geur van citroen geeft de lucht bij verneveling een frisse tinteling en werkt stimulerend op het immuunsysteem. Van citroenolie wordt gezegd, dat die zowel antimicrobiële als antibacteriële eigenschappen bezit. De citroenolie van Neways wordt gedistilleerd in plaats van koud geperst, waardoor deze onbeperkt houdbaar is.

Citroen (citrus limonum):

De zuivere, lichte en verfrissende geur van citroen geeft de lucht bij verneveling een frisse tinteling en werkt stimulerend op het immuunsysteem. Van citroenolie wordt gezegd, dat die zowel antimicrobiële als antibacteriële eigenschappen bezit. De citroenolie van Neways wordt gedistilleerd in plaats van koud geperst, waardoor deze onbeperkt houdbaar is.

Toegevoegd na 17 minuten:
Dus onbeperkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus VIJF keer zo lang???? -:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo 5x?, onbeperkt is toch onbeperkt.
Over 100 jaar is het antiek en goud waard, ha,ha.
Ik ga een fles bewaren voor de kleinkinderen.

Andere antwoorden (1)

Hang er van af welke olie je bedoelt, het is niet voor alle soorten hetzelfde.

Essentiele olien van Chi:

Vooral oudere (geoxideerde) citroenolie kan aanleiding geven tot sensibilisatie (o.a. netelroos en eczeem).

AANWIJZINGEN VOOR HET BEWAREN
Flesjes essentiële olie altijd bewaren op een
koele, droge plaats en zonder direct zonlicht. De
houdbaarheid van de essentiële oliën kent grote
variaties. Met inachtneming van de algemene
bewaarregels kan deze lopen van een jaar na
opening (bv. de citrusoliën) tot enkele jaren (bv.
patchouli of sandelhout).