Is er een voordeel voor het gebruik van een metalen fles voor het bewaren van limonadesiroop?

Slechts weinig voedingsartikelen zitten in metalen flessen. Wat zijn de voordelen van deze conserveringsmethode? Er zijn ook merken die de siroop bewaren in plastic flessen, dus blijkbaar kan dit wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Karvan Cevitam, een A-merk, heeft voor de metalen fles gekozen vanwege de exclusieve uitstraling. Het ziet er mooier uit dan de gemiddelde plastic fles.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Gewoon een commercieel argement, dus. Plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is toch helemaal geen antwoord op de vraag!?
paulus811
9 jaar geleden
Nee precies. Het is misschien wel waar maar de uitstraling doet niets voor de conservering en juist daar gaat de vraag over.
Frimu2
9 jaar geleden
Plein sud, van de lidl doet het ook in metalen flessen.
En is derhalve niet echt een A merk !
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Deze siroop van de Lidl probeert wel de uitstraling van een A-merk te hebben. Van die zachte plasticflessen hebben gewoon een goedkopere uitstraling. Met een exclusievere uitstraling kun je voor hetzelfde product meer geld vragen. Wat betreft het antwoord op de vraag (@paulus en Mr Tomaat): Ja, de metalen blikken hebben dus een voordeel boven andere verpakkings/ conserveringsmethoden; de uitstraling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is:
Is er een voordeel .... voor het bewaren van limonadesiroop? De uitstraling is geen voordeel voor het conserveren. De uitstraling is een voordeel voor de marketing/verkoop.

Andere antwoorden (3)

Metaal zal minder snel scheuren dan de slapplastic flessen waar limonadesiroop inzit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een staal of aluminium verpakking kan voor 100% gerecycled worden, niet hergebruikt. een glazen fles heeft als nadeel dat hij gespoeld moet worden met veel water. en max. 30 keer kan worden hergebruikt. pet flessen kunnen ook goedkoop vermalen worden om er een nieuwe pet flessen van te maken. (dus niet gespoeld) nadeel is als deze wordt weggegooid, het heel lang duurt eer hij vergaan is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De fles is een stuk minder breekbaar, en dus veiliger bij het eventuele vallen.
Denk er hierbij aan dat een hoge concentratie kleurstoffen , meer schade kan maken dan bijvoorbeeld cola.
Ook het feit dat het licht stroperiger is, maakt het dat het minder eenvoudig te absorberen is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedenk hierbij ook nog eens dat dit product wat meer door kleine kinderen genuttigd word, en wellicht gepakt.......wat de kans van een ongelukje behoorlijk vergoot.