Kan je als je normaal aantal calorieën binnenkrijgt maar niet sport, toch dun blijven?

Een tienermeisje heeft ongeveer 2.300 calorieën per dag. Stel nou dat je 1.800 calorieën binnenkrijgt, betekent dat je dan niet hoeft te sporten om toch dun te blijven? Dus hoef je alleen te sporten als je over dat aantal calorieën bent gekomen om toch in vorm te blijven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer je enige doel is om dun te blijven, dan kun je dat bereiken door minder dan de aanbevolen hoeveelheid calorieën te nuttigen. Wanneer je ook nog de wens hebt om gezond te blijven, dan zal ik je aanraden om voldoende te eten. Je lichaam is nog niet klaar met groeien. Met sporten bouw je conditie, kracht en lenigheid op. Wanneer je dun wilt zijn omdat je denkt dat dat mooi is en je er als een "foto-model" uit komt te zien : fotomodellen sporten veel om hun lijf in goede proporties te houden en om het zware werk aan te kunnen. Toegevoegd na 5 minuten: In deze link zijn wat ervaringsverhalen van hele mooie dunne mensen. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/34178-favoriete-sporten-van-fotomodellen.html

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty...

Wat vind je onder 'dun' vallen? Als je ondergewicht hebt (een bmi onder de 18), veel spiermassa, weinig vet, een slank figuur of gewoon in alle opzichten dun bent? In iedergeval, ik neem aan dat je hiermee een slank figuur bedoelt. Ik let zelf nooit op de calorieën, omdat ik het dikke onzin vindt. Van een portie friet, een flinke beker cola en een big mac (of nog meer calorieën, een big tasty bagon) raak je niet echt vol als je normaal eet. Het voedt niet en het vult ook niet. Je kunt niet verwachten dat als je 2000 calorieën bij de Mac Donalds eet en drinkt, je niks meer hoeft te nemen voor de rest van de dag. Als je gezond eet, dus kwalitatief en gevarieerd, maken die calorieën niet veel uit. Toegevoegde calorieën, zoals suiker en vet dat in ons eten wordt gestopt, kunnen er wel voor zorgen dat je aankomt op een slechte manier, Het wordt opgeslagen als reservevet, en dat wil je waarschijnlijk niet. Zoals veel al hebben gezegd, is bewegen een factor van 'dun' blijven. Zonder bewegen vergroot je de kans op reuma en kunnen je spieren krimpen en slap worden. Dan zie je er niet meer zo dun uit..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100