waarom kost 2 X een half brood meer dan een heel brood?

Toegevoegd na 7 minuten:
een half brood kost 62 cent en een heel kost 99 cent.
mijn redenering:
e0.62 + e0.62 = 1.16 .
17 cent is misschien niet veel maar het verbaast mij toch

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (7)

het is meer werk en kost een zakje extra.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast het bovenstaande voornamelijk ook omdat mensen er meer voor willen betalen.

Als je een half brood koopt wil je blijkbaar niet een heel brood. Dus als je de keuze hebt tussen 60% van de kosten van een heel brood, of 100% ga je toch voor het halve brood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 2 kleine broden koopt betaal je waarschijnlijk nog meer.
Het gaat hier om geld verdienen ... en dan is het enige antwoord :winst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch moet ik concluderen dat dat niet overal hetzelfde is; bij ons betaal je gewoon € 0.90 voor een halfje. € 1.80 voor een heel brood. vers bij de warme bakker vandaan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch weer een extra handeling die ze moeten verrichten, plus weer een plastic zakje eromheen. Dat kost allemaal weer net iets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij een bakker gewerkt en die heeft mij uitgelegd dat de prijs hoger is door de extra handeling die je meot doen en het extra verpakkingsmateriaal.

En ook omdat ze dan een extra half brood over houden wat moeilijker te verkopen is dan een heel.
Dus de kans dat deze niet verkocht wordt rekenen ze ook in de prijs mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van de kwaliteit af.!