Weet iemand waar ik kleurstoffen voor brood kan kopen?

Zoals gebruikt in dit filpmje: https://www.youtube.com/watch?v=diUDQmlOQfI#t=154

En weet dan ook iemand hoe deze kleurstoffen heten? NL/Latijn/Engels?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wat een leuke filmpjes :-)
Ga ik ook proberen!

Antwoorden (4)

De kleurstoffen gebruikt in het filmpje zijn gewone voedingskleurstoffen.
Je kan deze in vele supermarkten vinden, meestal bij de bakbenodigdheden.
En hoe deze kleurstoffen heten? Voedingskleurstoffen heel eenvoudig ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn inderdaad voedingskleurstoffen. Bij de kookwinkel heb je een breder assortiment en kan men je misschien ook helpen aan wat tips voor het kleuren van brood.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze kleurstoffen worden ook veel gebruikt bij het versieren van taarten (het kleuren van fondant, marsepein of bijvoorbeeld botercreme). Een bekend merk is IcinColor van Wilton. Deze zijn verkrijgbaar bij bakwinkels als Taartenshop, of CookandCo. Kijk goed of je een vloeibare of pasta-achtige versie wilt. Ondanks dat je maar heel weinig nodig hebt, kan het net de structuur van je deeg veranderen. Persoonlijk heb ik het liefst de pasta-achtige, dan heb je mooie kleine potjes, met sterke kleurstof, waar je aan een druppel vaak al voldoende hebt. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de xenos heeft de pasta soort. er staat op levensmiddellenkleurstof