Hoeveel ben je goedkoper uit als je een brood bakt op goedkoop nachttarief i.p.v. normaal dagtarief?

Baktijd voor de eenvoud op 1 uur te stellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ongeveer 2 cent -het kan ook 1 of 5 cent zijn, afhankelijk van het verschil tussen dag/nachtstroom bij jou.

Een bbm heeft blijkbaar een vermogen van circa 600-800 W, en draait niet de hele tijd op vol vermogen, in de praktijk is het verbruik in de orde van 0.3-1 kWh, bij een stroomtarief van circa 25 cent per kWh voor dagstroom dus <10-25 cent; met nachtstroom gaat er zo'n 10% af. Zie de diverse links voor verdere bespiegelingen.