Ja dit kan, doe ik ook en mijn moeder ook, en het ziet er nooit ranzig uit.

Maar...het hangt er wel vanaf hoe het fruit is ingevroren.

Kersen, die wassen we eerst, dan drogen en dan ontpitten. Vervolgens eventjes op keukenrol leggen zodat het meeste vocht weg is. Dan uitgespreid op een bakblik zodat de vruchten niet tegen elkaar aangedrukt liggen en dan invriezen. Als de vruchten bevroren zijn kunnen ze in een zak, want dan pletten ze toch niet meer.
Datzelfde doen we ook met aardbeien, alleen niet ontpitten natuurlijk.

Zo blijven de vruchten stevig, ook na ontdooien, en gaan ze ook niet als 1 dikke bonk aan elkaar zitten.
En kunnen ze prima in de bowl.

Heb je het op een andere manier ingevroren, kan het zijn dat het fruit wat slap word. Maar niet echt een pap hoor. Dan nog kan het in de bowl het ziet er alleen wat minder mooi uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, en de vruchten gewoon bevroren in de bowl doen. Niet eerst laten ontdooien want dan kan je wel een papperige vrucht krijgen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo doe ik het ook. Ik vries al jaren zelf zacht fruit in. Als je het eerst los invriest en daarna pas in een zak of bak doet, is er niks aan de hand.

Andere antwoorden (2)

Deze vruchten worden slap en papperig als ze ontdooid zijn. Je kunt ze wel gebruiken, maar het ziet er niet echt smakelijk uit.
bamibal
9 jaar geleden
In principe wel alleen je doet er wel verstandig aan ze eerst te ontdooien in een klein laagje water wat je er vervolgens bij doet. Dit water bevat dan een deel van de smaak die vrijkomt bij het ontdooien.