Ik moet een nieuw koffiezetapparaat voor mijn buurvrouw kopen. Hoeveel watt is het beste om goed hete koffie te krijgen?

Het gaat om een klein apparaatje tot maximaal 6 kopjes.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Elk koffiezetapparaat verhit water tot het kookpunt (100 graden).
Dat is nodig om het water over het filter te "gieten".
Dat heeft verder niets met Watt te maken.
Belangrijker is hoeveel kopjes er gezet moeten worden.
Ze zijn er vanaf 1 à 2 kopjes (het zogenaamde camping model).
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt.
Amadea
9 jaar geleden
Toch geeft het ene koffieapparaat veel hetere koffie dan het andere, en is de hetere drank meestal lekkerder dan de minder warme.

Andere antwoorden (2)

Bosch TKA6003V heeft 1100 watt 15 koppen koffie , perculatior model goede ervaring en kost ongeveer € 35,00 .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is vooor iedereen anders. Probeer eens de test van de Consumentenbond:

http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/koffiezetapparaat/