waar koop je dragon fruit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
25.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf heb ik dit fruit weleens gekocht op een markt met veel (buitenlandse) groenten en fruit in Amsterdam (Ten Katemarkt). Dat is al wel een aantal jaar geleden.

Het beste antwoord

Drakenfruit of Pitaya koop je bij de beter gesorteerde groenteboer en incidenteel in de supermarkt. Het aanbod is echter, zeker in Nederland (nog) zeer beperkt. Hier -in Duitsland, waar de aanvoer van deze vrucht veel groter lijkt dan in Nederland - zie ik ze meestal tegen het begin van de zomer, en soms rond de kerst. Maar aangezien de vrucht zelf niet echt een seizoen kent (het is een tropische vrucht van een cactus) zal dat met de commercie te maken hebben ; voor zomerse salades en rond de kersttafel zullen ze ze makkelijker verkopen. Het is namelijk wel een dure gadget ; 1 vrucht kost al snel twee euro.

Over het algemeen zie je eigenlijk alleen de roze soort met wit vruchtvlees ; die is namelijk altijd zoet / lekker. Als een pitaya niet goed rijp is, heeft hij erg weinig smaak, en hij rijpt op de schaal niet na en moet rijp geplukt worden. Dat maakt de rode en gele wat lastiger te verkrijgen.

Het is natuurlijk een spectaculaire vrucht om te zien die het uitstekend doet in fruitsalades, maar als het puur om de smaak gaat, is lychee of ramboetan een uitstekende vervanger en die is wat makkelijker te verkrijgen. Of kiwi ; die smaak lijkt er ook wel wat op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke. Danku voor dit antwoord hier heb ik wel veel aan

Andere antwoorden (2)

Ik weet zo snel niet of het nu in het seizoen is (volgens mij niet), maar ik heb het regelmatig op de markt gezien.
In een goede groentewinkel zou je het ook moeten kunnen vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de periode december tot maart en en juni en juli zouden ze verkrijgbaar moeten zijn: http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/product/rode-zoete-drakenvrucht.html
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Markt zou ook nog kunnen ja, daar kom ik nooit.
Oosterse winkels (denk vietnamees, chinees, niet marrokaans of turks) hebben ze wel eens tussen de verse groeten en fruit liggen. Heb ze ook wel eens bij Amazing Oriental gezien.